Sosyal Medaya Twitter Facebook

serkan balcı     09-08-19     Biyografiler, Genel     Sosyal Medaya Twitter Facebook

Twitter veya Facebook’unuzu kontrol edemediğiniz zaman strese giriyor musunuz? Buna inanmayabilirsin, ama bu gerçek bir hastalık. Sosyal medya, modern çağdaki en büyük sosyal endişe nedenlerinden biridir. Ne kadar çok teknoloji kullanıyorsak o kadar depresyona giriyoruz. Araştırmalar, sosyal medya kullanan bireylerin% 20’sinin hesaplarını kontrol etmeden 3 saatten fazla bekleyemeyeceğini kanıtladı. Sosyal medya bağımlılığından muzdarip olduğumuzu gösteriyor.

Sosyal Medyanın zihinsel istikrara etkisi

Genellikle insanlar arkadaşlık kurmak ve dünyadaki insanlarla bağlantı kurmak için sosyal medya kullanıyorlar. Ancak, endişe, depresyon ve panik atak gibi sorunlara yol açan trol, siber zorbalık ve toksik karşılaştırmalarla yüzleşmek zorundalar. Sosyal medyada aşırı zaman geçirirseniz, zihinsel istikrarınızı aşağıdaki şekillerde etkileyecektir.

Odaklanma, takıntıya yol açar

Bugünlerde insanların asıl görevi, sosyal medyadan daha çok hoşlanmaktır. Bu yüzden insanlar sıklıkla başka türlü karar vermeyecekleri kararlar almak zorundalar. Genellikle olumsuz davranışlarda bulunurlar, görünümlerini değiştirirler ve riskli zorlukları kabul ederler.

Siber zorbalık panik ataklarına ve depresyona neden olur

Sosyal medya, topluma uymayan gençler için epik olarak yaygın bir siber zorbalık kaynağıdır. Siber zorbalık genellikle sosyal kaygı, depresyon ve intihar düşünceleri riskinin artmasına neden olur.

Kendinizi başkalarıyla kıyaslamak, aşağılık kompleksin ortaya çıkmasına neden olur

İnsanların uğraştığı en büyük sorunlardan biri de bedenlerini, yüz özelliklerini ve güzelliğini diğer tüm model ve oyuncularla karşılaştırmaya başlamalarıdır. Ünlü insanlar tarafından ne kadar makyaj ve düzenlemenin kullanıldığını anlamıyorlar. Aynen modellere benzemek için çoğu insan aşağılık kompleksi çekiyor.

Sahte arkadaşlar strese, yalnızlığa ve endişeye neden olur

Facebook’ta gördükleri herkesin arkadaşlık isteğini kabul etmeyi seven bazı insanlar var. Bu tür insanlar sadece sosyal medyada ne gösterdiğinizi bilirler ve size iyi davranırlar. Bu onların gerçek arkadaşların olduğu anlamına gelmez. Sosyal medyadaki herkes senin isteğin değil. İnsanlar genellikle gerçek arkadaşlarını bu tür sahte sosyal medya arkadaşlarına bırakırlar. Sonunda yalnız kalırlar.

Bunlar sosyal medyanın özgürlüğünüzü etkilemesinin yollarından bazıları. Modern çağda gerçek mutluluğun en büyük katillerinden biridir.

Anksiyete hastalarının ilgilenmesi gereken konular

Bazı insanlar sosyal medyadadır, ancak endişeli veya stresli hissetmezler. Sosyal medyaya sıkışmış değiller ve sosyal medya bildirimlerini kontrol edemediklerinde kendilerini depresyonda hissetmiyorlar. Ancak, sosyal medya nedeniyle ciddi sosyal kaygı ile uğraşan bazı insanlar var. Bildirimlerini birkaç dakika kontrol edemezlerse, ciddi bir panik atakla uğraşmak zorunda kalabilirler. İşte sosyal kaygısı olan kişilerin sıkıntı çekmesi gereken ortak sorunlardan bazıları.

  1. Herhangi bir konuşmayı sadece sosyal medya hesaplarını kontrol etmek için kesecekler.
  2. Sosyal medyada ne kadar zaman harcadıkları konusunda her zaman yalan söylerler.
  3. Aile ve arkadaşlardan ciddi geri çekilme.
  4. Başarılı olmadan sosyal medya kullanımını azaltmaya veya durdurmaya çalışmak.
  5. Tüm fiziksel aktivitelere ilgi kaybı
  6. Yaptıkları her şey sosyal medya ya da hesaplarında paylaşmak isteyecekleri bir şeyle ilgilidir.
  7. Sosyal medya için ödev veya ofis çalışmasının ihmal edilmesi
  8. Sosyal medyada 6 saatten fazla zaman harcamak
  9. Sosyal hesaplarda hiçbir şey paylaşamadıklarında veya gönderemediklerinde panik hissi duyuyorlar.
  10. Herhangi bir güncellemeyi kaçırmayacaklarından emin olmak için 7/24 yanlarında bir telefonu var.
  11. Sosyal medya hesaplarını istediklerinden daha fazla kullanın.
  12. Sosyal kaygı ve sosyal hesapları kontrol edememe konusunda ciddi gerginlik.
  13. Mesleki ve kişisel yaşamda olumsuz etki

Çoğu insan sosyal kaygıdan acı çekiyor, ancak uğraştığı sorunu kabul etmiyorlar.

Ne yapılması gerekenler

Sosyal kaygı ile uğraştığınızı fark ederseniz, birlikte yaşadığınız herkesi kaybetmeye başlamadan önce konuyu en kısa sürede ele almanız önemlidir. Nasıl başlayacağınızı düşünüyor olabilirsiniz. İşte size yardımcı olabileceğiniz yöntemlerden bazıları.

  1. Ekran zamanınızı kontrol etmenizi sağlayacak farklı uygulamalar vardır. Sosyal medyaya ne kadar zaman harcadığınızı bilmek için telefonunuzda bu tür uygulamalar bulun. Sosyal medyada harcadığınız zamanı azaltmaya başladığınızdan emin olun. Kullanımınızı azaltmanıza kesinlikle yardımcı olacaktır.
  2. Telefonunuzu uzak tutarken daha fazla endişe duyuyorsanız, telefondan uzak durmanız ve ellerinizi başka bir görevde kullanmaya başlamanız daha iyi olur, böylece herhangi bir sorunla uğraşmanıza gerek kalmayacaktır.
  3. Sosyal gruplara katıldığınızdan emin olun. Küçük konuşmalar yapın ve yüz yüze etkileşimler tekrar hayatınıza dönmenize yardımcı olur.
  4. Sosyal kaygılardan muzdarip olmadığına ve daha iyi bir yaşam tarzına sahip olabileceğine inan. Unutmayın, aynı konularla ilgilenen birçok insan var ve birlikte bir değişiklik yapabilirsiniz.
  5. Meditasyon ve rahatlatıcı egzersizler, etkili bir şekilde size yardımcı olacaktır. Telefonunuz ve sosyal medya hesaplarınız olmadan daha memnun hissedeceksiniz.

Alt çizgi

Sosyal kaygı belirtilerinizi ve belirtilerinizi kontrol edemiyorsanız, mümkün olan en kısa sürede yardım almanız önemlidir. Sosyal medyayı hızlı bir şekilde kullanmayı bırakmanız zorlaşabilir. Ancak, endişeyi kontrol altına almak ve yaşamınızdaki mutluluğu geri getirmek için, kalifiye bir terapiste danışmak en iyisidir. Çok profesyonel ve eksiksiz bir paket için çevrimiçi tedaviyi kontrol etmenizi öneririz  . En iyi sosyal anksiyete programları hakkındaki değerlendirmelerimize de göz atabilirsiniz . Bu programlar kişisel olarak birçoğumuza yardımcı oldu ve kesinlikle yaşamınızda da olumlu bir değişiklik getirecek. Endişe hakkında genel bir rehber arıyorsanız ücretsiz e-kitabımıza göz attığınızdan emin olun .

Linkedin Google+ Pinterest Whatsapp


Etiketler:

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?